06 June 2012

G.U.E.S.S

Haloo mr + mrs blogger
Hushhh
Sgt lame sy mninggalkan medan blogger ini
Mklum ler
Bz mngadap report Latihan Industri sy
Bru siap 80%%
Insyallah by diz months it will be 100%%
Yeeehaaa
Insyallah
Amin
Okeyh
4 diz entry sy sgt laa excited ngn purse GUESS
Even sy ad purse bunge2
Purse Salvatore feragammo
Purse vincci
Tp sgt laa berminat nk ad purse GUESS
Stelah dok usha mengusha
Then tnye gak ngn kzen sy ALONG
Long,,
GUESS xde sale ke kt KL
Sha nk bli wallet ye laa
Ewahhh
Kebetulan kazen sy pown dok mncari + menunggu sale gak
Hahaha
Kzen ni merangkap kawan sopink sy
Untung laa lau mnyk duet besopink skan aje laa ak
Nahas kochek EN NASIR
Ap leyh uat
Ank dara sorang jee
So jgn nk bkire sgt
Hihihihih
Usha mengusha line GUESS
Ada laa yg bknan di hati
Haaa
Nk tau??
Tngk kt bwh niii k







Gojes kn
Hahahaha
Segojes hargenyer gak tau
Fuhhh
Bak kata pepatah melayu
Alah membeli mng memakai
Bio mhal asalkan tahan lame
Itu yg kite nk
That’s all
calooo









after u read it click button LIKE oke :)

18 May 2012

my choice

Hellow
Todae I nk story morry psal masa??
Apehal plak psal masa??
Ape kne mngne ngn masa ni
Adoiii aii pun
hAHAHA
act nk bli jam peneman baru cik CASIO sy
plihan sy kali ni nk bli yg bkemampuan saje
which is
ROXY
Excited btol laa sy ni nk kai brg ROXY
Hehehehe
Act da lme minat
Cuma x berkemampuan saja
Lpas usha mengusha baru laa dpt
Insyallah akan dimilik xlme lg
Yipeee
Akhirnyer..
Cm mimpi plak
Thankx ler ayah bg sy peluang nk bli brg mhal skit
Than lme kn
Ukan yg ada ni x elok
Masih elok
Just nk tkr angen plak pkai brg baru
Hehehehe
Korunk msti nk tau kn jam acmner??
Haaa
Tngk kt bwk ni tau
Ni laa d antaranyer yg menarik perhatian sy tok memilikinya
Cetengok skit











Decide kn tok sy kengkwn mne yg more attractive + awesome??
Jgn lupe tau bg suggestion
That’s all
tata










after u read it click button LIKE oke :)

15 May 2012

R.E.E.F

hahaha..
rjinnyer + xde kerja so sy update lg 1 story
for diz entry
tittlenyer is REEF
knpe REEF
haaa tetibe rse kaki n ini btukar kawan
nk kai REEF
stelah plih pnye plih 
da decide da tok mencari teman kaki busuk ku ini
hahaha


this one
cntik x??
heyh kaki busuk
bleyh x bkwn ngn REEF yg tlh syer plih ni
hehehehe
kite decide dlu
yang ni pown awesome gak

how bout yang ni


rainbow marrieee
meriahnyer di kaki itu
hahahah
kite pkirkan saham yg meloncat2 nek ni dlu okies
byle da stabil
bru bli okies my dear
that’s all
calooo


after u read it click button LIKE oke :)

my.hobby

Hellow dear blogger
Todae nk story psal hobby baru
Haa
Nk tau x ap hobby baru syer??
Tengk kt bwk tu


Taraaa
Cntik x??
Hasil kerja syer tok konvo hubby syer
Even lmbat lg
Tp semangat nk uatkn ye
Cntik x??
Hehehe
Ni laa hobby bru syer
Menghasilkan BUTTON BOUQUET
Comelness + awesome kn
Btol x kwn2
Act ni idea dari kzen syer ELY SYAZANA a.k.a YAN
Thanks YAN mnyk bg syer idea
Mmg skew gyle uat mnde2 kreatif ni


Ni BUTTON BOUQUET kzen syer
Cntik kan
Hahaha
Even mhal kami sgt berpuas hati
N


Soon I will do for my aunt
MAK LANG
Wait okies
I will do it for u!!
Sincerely from ur niece =)
That’s all
daa


after u read it click button LIKE oke :)

04 May 2012

maafkan.saya


Maafkan saya awak
Kerna saya selalu sakitkan hati awak
Saya selalu pentingkan diri
Saya tak jaga perasaan awak

Maafkan saya awak
Kerna saya selalu tak pedulikan awak
Saya selalu buat tak tahu dengan awak
Mesej awak pun saya jarang balas
Saya selalu sibuk

Maafkan saya awak
Kerna saya selalu tak faham awak
Saya selalu nak awak je yang faham saya
Saya selalu tak kesah pasal awak

Walaupun saya selalu sakitkan hati awak
Tapi awak tetap bersama saya
Walaupun saya selalu tak pedulikan awak
Tapi awak tetap risau pasal saya
Walaupun saya selalu tak faham awk
Tapi awak tetap tahu apa yang saya suka dan tak suka

Awak...
Walaupun kita tak bersama lagi
Walaupun kita semakin jauh
Saya tahu awk masih sayangkan saya
Tapi awak...
Saya tak nak awak berharap lagi
Saya nak awak teruskan hidup awak
Kita masih akan berkawan sampai bila-bila
Saya tak kan lupakan awak
Saya harap awak pun begitu
Maafkan saya awak...~~~



after u read it click button LIKE oke :)

28 April 2012

perancangan.kewangan

Merancang kewangan bermula apabila seseorang itu merancang perbelanjaan harian. Hampir setiap kanakkanak mendapat wang saku harian apabila pergi ke sekolah. Namun, tidak semua yang tahu bagaimana untuk membelanjakan wang tersebut. Kadangkala tanpa disedari, wang saku harian habis dibelanjakan.

Salah satu alat bantu yang baik untuk pelajar ialah penggunaan `Buku Wang Saku' yang diterbitkan oleh Bank Negara. Buku ini merupakan cara yang mudah untuk membantu seseorang pelajar merancang kewangan melalui rancangan berbelanja harian.
Berikut adalah beberapa faktor-faktor yang boleh membantu pelajar merancang kewangan:

Rancang Perbelanjaan

Apabila mendapat wang, rancanglah perbelanjaan. Perbelanjaan yang dirancang merupakan amalan yang boleh menjamin masa hadapan yang cerah. Jadikan tabiat suka menyimpan sebagai satu amalan kehidupan seharian.

Setiap kali menerima wang saku, rekodkan jumlah yang diterima. Rekodkan perbelanjaan yang ingin dilakukan pada hari tersebut, supaya dapat melihat anggaran simpanan yang akan dibuat. Cuba sedaya upaya untuk tidak berbelanja lebih daripada peruntukan berbelanja yang dirancang.

Belanja Dengan Bijak

* Satu lagi petua merancang kewangan adalah dengan mengetahui cara-cara bagaimana membelanjakan wang dengan bijak. Cara berbelanja dengan bijak bermakna berbelanja apabila perlu dan membeli barang yang perlu sahaja.

* Jangan meminjam wang daripada sesiapapun semata-mata kerana gagal mengawal perbelanjaan. Bagi pelajar yang dapat mengawal perbelanjaan pula, elakkan daripada meminjamkan wang kepada kawan-kawan.

* Jangan berbohong kepada ibu-bapa semata-mata kerana ingin mendapatkan wang.

* Jangan meminta sesuatu yang di luar kemampuan ibubapa.

Pastikan Sentiasa Mempunyai Wang Di Tangan

Elakkan berbelanja sehingga wang di tangan kehabisan. Ini disebabkan wang perlu digunakan pada bila-bila masa.

Menyimpan Wang, Biarlah Di Tempat Selamat

Baki wang yang ada di tangan setelah berbelanja perlulah direkodkan dan disimpan di tempat yang selamat. Bank merupakan institusi penerima simpanan yang selamat di samping dapat memberi pendapatan kepada wang yang disimpan. Minta bantuan guru atau ibu-bapa untuk mengetahui cara untuk membuka akaun simpanan dengan bank.

Melabur Wang Untuk Mendapatkan Pulangan

Jadikan wang sebagai alat untuk menghasilkan pendapatan dan memberi hasil pulangan. Jumlah wang disimpan di bank akan bertambah nilainya apabila bank memberi faedah kepada simpanan tersebut

after u read it click button LIKE oke :)

saya.sayang.awak :)



Saya sayang awak..
tapi betul ke saya sayang awak??
awak sayang saya ke??
kalau sayang, nape awak pegang tangan saya??
awak nak tengok rambut saya,nak hug saya,nak saya pakai seksi2.....
.nk suh saya antar gmbr x kai tudung??
tudung 2 bukan uniform la awk.....
memang la awak xkasi "bOy" lain tengok saya pakai seksi..
tp awak xhalal lagi utk saya kan??
saya sayang awak ke kalau saya kasi semua tu kat awak?????
awak ada jawapan x skrg?????
Ramai yg nk bercinta......
ada 2 nk try2 pn ada.... tp jgn la utk bt main...
.itu dOsa....& haram di sisi islam....
cinta NIAT utk Kahwin & Jdikn ia Halal utk kita je
betOl...x haram....
.nk bercinta mmg senang tp nk mengamalknnya secara halal & sebagai org islam 2 yg payah...
ramai yg kapel kononnye letak syarat...syarat
syarat tu la syarat ni la...tp sumer syarat terlepas......
contohnye "xnk bersentuh la".....
tp lme2 bt jgk....
zaman cyber ni jrg org je kapel x sentuhh...
sekurang2 nye sentuh tangan,,,
kadang2 sentuh x sengaje.....
.mmg byk.....like on "cross road"...
bese la jalan2 bwk lintas jalan.....kn2?????....
Allah dah berikan  jodoh yg terbaik untuk kite....
.tp bergantung pd kite utk jdikn ia halal @ haram b4 di ijab kabulkan....
.ramai yang putus cinta besenya bt keje2 bodoh.....
ukir nama kt tangan ,potong nadi.....ish...
keje yang di laknat Tuhan sume 2.....
dunia ni xkekal la awak....
akhirat sana akan kekal abadi......
frust cinta mana pn kita kt dunia.....
kt syurga 6t sume akan dpt.......
awak nak kapel dengan Lisa Surihani boleh...........
janji  awak buat yang Allah suruh & tinggalkan yang Allah larang....
Insya-Allah.......
awak, kalau la saya pergi dulu,saya nak tunggu awak kt syurga tau.
.awak doakan la saya bia boleh masok syurga..
saya nak jadi bidadari yg tunggu awak..
n there, i'll be yours forever..
.tapi, kalau awak pergi dulu??
ye..saya sedih..
tp saya pun akan doakan awak.
.insyaAllah..nanti awak tunggu la saya kt syurga k??
mesti ramai bidadari tunggu awak kat sana..tapi, simpan la 1 tempat untuk saya k??
saya nak jadi bidadari awak......
...awak.
maaf kan saya kalau ape yg saya buat n gtau ni mengguris hati awak.
saya buat camni sbb saya sayang awak..
saya xtau camne nak gtau awak..
sebab tu saya pOst kt sini..
maaf sebab saya post kat sini....
at least mereka yang baca ni boleh jadikan kisah ni sbgai panduan.
ramai kt luar sana kapel n buat macam2..
saya takot nak post kat awak..
tapi saya harap awak tergerak hati nak baca ni k..
awak......
.ingat tahu..
SAYA SAYANG AWAK KETAT-KETAT..
N
saya tunggu awak jemput saya sebagai yg halal utk awak nanti k.....
ada jodoh xkemana......
Insya-Allah.♥♥♥




after u read it click button LIKE oke :)